Masterclass – Greenwashing-ul, un fenomen periculos.
26 septembrie | 21 octombrie 2025 – online
Un mini-curs cu o durată de aproximativ 3 ore (în funcție de numărul de participanți și de dinamica de grup) pentru oricine dorește să înțeleagă cum să navigheze corect în peisajul legislativ tot mai drastic și mai complex al marketingului ecologic, eliminând practicile comerciale incorecte.
Avem studii de caz locale și internaționale, spețe care te ajută să înțelegi pericolele și de ce e bine să te oprești chiar acum din a mai face afirmații pe care le consideri atractive, deși ele pot fi înșelătoare.
Masterclass-ul este dezvoltat pentru specialiștii în sustenabilitate, dar și pentru cei din marketing și comunicare. Pentru oameni din companii și/sau agenții. Pentru oameni de brand, dar și antreprenori care vor să își poziționeze produsele în piață.
Vorbim despre legislația existentă în materie de economie circulară și practici comerciale incorecte, dar și despre ceea ce va urma (vezi Directiva privind afirmațiile ecologice înșelătoare).
În urma acestui masterclass interactiv:
- Vei putea face trecerea de la neverosimil la credibil
- Vei înțelege ce informații îți sunt necesare și cum să documentezi fiecare afirmație comercială voluntară
- Vei înțelege cum să îți păstrezi reputația neștirbită, păstrând autenticitatea produselor sau serviciilor pe care le oferi
- Vei afla cum poți crea noi punți de încredere în relația cu clienții și consumatorii tăi.
Public—țintă
- Antreprenori
- Auditori
- Directori și/sau Manageri de sustenabilitate/ESG
- Directori și/sau Manageri de conformitate
- Directori și/sau Manageri de achiziții
- Directori și/sau Manageri de marketing
Tarife:
- Tarif general – 375 euro plus TVA (21%) per persoană
- Tarif redus – 300 de euro plus TVA (21%) per persoană, valabil doar pentru plata anticipată (minim 3 săptămâni în avans)
- Tarif de grup – 285 de euro plus TVA (21%) per persoană (valabil pentru minim 4 persoane, cu condiția emiterii unei singure facturi)
Despre Directiva privind afirmațiile ecologice înșelătoare
1. Scop: Directiva vizează combaterea greenwashing-ului, asigurându-se că afirmațiile ecologice făcute de companii sunt corecte și bazate pe dovezi.
2. Aplicabilitate: Sunt avute în vedere produse și servicii, accentul fiind pus pe transparență în comunicările voluntare legate de aspectele de mediu.
3. Justificare: Companiile trebuie să dețină dovezi consistente și verificabile care să le susțină afirmațiile ecologice și să manifeste un comportament corect în practicile lor de comunicare comercială.
4. Criterii Specifice: Sunt definite criterii clare pentru diversele afirmații ecologice, precum reducerea amprentei de carbon sau caracteristici precum reciclat, reciclabil, biodegradabil.
5. Înțelegerea Consumatorilor: Directiva subliniază importanța utilizării unui limbaj clar și ușor de înțeles în comunicarea ecologică, pentru a evita confuzia sau interpretarea.
6. Transpunere: Autoritățile naționale sunt responsabile pentru transpunerea directivei, inclusiv pentru stabilirea de sancțiuni pentru încălcarea legii.
7. Perioada de Tranziție: Va exista o perioadă de tranziție pentru a permite companiilor să-și ajusteze practicile și să se conformeze noilor cerințe.

