CSR BootIQ a conceput un modul de curs DEDIC@ exclusiv companiilor care fac sau vor face obiectul legislației privind raportarea nefinanciară / de sustenabilitate. Referințe: Directiva UE 95/2014, Ordinul Ministrului Finanțelor Publice 1938/2016, Ordinul Ministrului Finanțelor Publice 3.456/7.11.2018, Legea 111/2016, normele BNR sau ASF și Codul Bursei de Valori București, Directiva CSR-D.
Cursul răspunde următoarelor întrebări:
De ce se elaborează o declarație nefinanciară sau un raport nefinanciar?
Care este diferența între cele două?
Care sunt procesele și deciziile necesare în elaborarea unui raport nefinanciar?
Care sunt instrumentele ce pot fi utilizate în elaborarea unui raport nefinanciar?
Obiective
La finalul celor două zile de curs*, participanții:
vor avea o înțelegere corectă a procesului de raportare nefinanciară
vor identifica pașii și deciziile necesare în elaborarea unui raport nefinanciar
vor fi familiarizați cu cadrele de raportare pe care le pot utiliza în elaborarea unor rapoarte nefinanciare
vor putea coordona procesul de raportare nefinanciară al companiei.
*) Opțional, modulul poate fi organizat într-o singură zi, fără a fi acoperiți toți pașii menționați în prezentarea generală
Structură
Pentru a veni în întâmpinarea nevoii companiilor de a înțelege ce este raportarea nefinanciară, care sunt pașii ce trebuie urmați în acest proces și care sunt plusurile și minusurile diferitelor cadre sau standarde de raportare, CSR BootIQ a dezvoltat un modul unic, DEDIC@, pe parcursul acestuia fiind prezentate cele cinci etape ale procesului de raportare: Decizia, Echipa, Dialogul, Informația și Comunicarea.
Cursul urmărește structura explicată în infografic și este conceput astfel încât să fie susținut fie online, fie la sediul companiilor interesate. Programul este gândit pentru echipe multidisciplinare formate din reprezentanți ai tuturor departamentelor ce urmează să furnizeze date și informații pentru declarația sau raportul nefinanciar.
Pentru informații despre agenda cursului, tarife și programări, vă rugăm să ne scrieți la info@csr-bootiq.com.
În anul 2014, Parlamentul European și Consiliul European au adoptat Directiva 95 prin care entitățile de interes public cu peste 500 de angajați sunt obligate ca, pe lângă raportul administratorilor, să depună și o declarație nefinanciară sau un raport nefinanciar de sine stătător care să includă informații despre impactul economic, social și de mediu. Directiva a fost transpusă în legislația românească prin Ordinul Ministrului Finanțelor Publice 1938/2016 și Ordinul Ministrului Finanțelor Publice 3456/2018, prin Legea 111/2016 pentru aprobarea OUG 109/2011, dar și printr-o serie de norme adoptate de Banca Națională a României, respectiv de Autoritatea de Supraveghere Financiară.
Declaraţia nefinanciară – sau un raport nefinanciar de sine stătător – este parte integrantă din raportul administratorilor, cărora le sunt aplicabile prevederile referitoare la întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare anuale.
Indiferent de forma sa (declarație sau raport), documentul trebuie publicat pe site-ul entităţii împreună cu raportul administratorilor sau trebuie să fie pus la dispoziţia publicului într-un termen rezonabil (care să nu depăşească 6 luni de la data bilanţului). Raportul nefinanciar trebuie menţionat în raportul administratorilor.
Atât în cazul în care declarația nefinanciară este inclusă în raportul administratorilor, cât și în cazul în care informațiile cerute pentru declarația nefinanciară sunt cuprinse într-un raport separat publicat împreună cu raportul administratorilor sau pus la dispoziția publicului, responsabilitățile și răspunderile sub aspectul întocmirii și publicării acestora cu respectarea legislației naționale revin membrilor organelor de administraţie, de conducere şi supraveghere ale persoanelor juridice.
Nerespectarea prevederilor referitoare la obligaţia membrilor organelor de administraţie, conducere şi supraveghere de a întocmi şi de a publica declarația nefinanciară anuală constituie contravenție și se sancționează cu amendă conform art. 42 alin. (1) din legea contabilității.
Folosim cookie-uri pentru a recunoaste vizitele repetate si pentru analiza traficului de pe site. Click-ul pe buttonul Accepta acorda consimtamantul de a folosi cookie-uri.AcceptăTermeni și condiții