Gestionarea sau managementul impacturilor (impact management) se referă la totalitatea proceselor și strategiilor prin care companiile, dar și alte tipuri de organizații, își identifică, măsoară, monitorizează, analizează și optimizează efectele sociale, de mediu și economice rezultate din activitatea proprie și de-a lungul lanțului valoric.
Odată cu importanța crescândă a practicilor sustenabile în business și cu înăsprirea legislației privind diverse arii din sustenabilitate (ex: managementul deșeurilor, ambalajele, raportarea de sustenabilitate, practicile comerciale neloiale sau marketingul înșelător), capacitatea unei companii de a identifica impacturile pe care le produce și, totodată, de a le gestiona devin în mod evident relevante.
Servicii pe care pe care le oferim:
Analiza impacturilor – disponibil pe diferite niveluri de granularitate, rezultatele acestui serviciu vă pot fi de folos atât în stabilirea priorităților strategice și investiționale în companie, cât și în colectarea datelor aferente (inclusiv definirea indicatorilor cheie de performanță, dacă este cazul) pentru raportarea de sustenabilitate conform CSRD/ ESRS sau pentru raportări ESG către terți (clienți, investitori, autorități)
Măsurarea impacturilor (diferite tipuri de impacturi) – ca rezultat al acestui serviciu veți avea un set de date privind impacturile utilizând diferite metodologii
Alinierea proceselor de due diligence la cerințele legislative (CSRD & CSDDD & Directiva privind afirmațiile legate de mediu) – implementarea due diligence în procesele din companie
Implicarea stakeholderilor – ca rezultat al accesării acestui serviciu veți avea o cartografiere la zi a tuturor stakeholderilor companiei, inclusiv o ierarhizare a acestora și un inventar personalizat de metode de implicare a stakeholderilor în procesele de diligență din companie.
Formare și dezvoltarea capacității personalului – dezvoltăm conținut personalizat și adaptat nevoilor specifice ale clienților în ceea ce privește managementul impacturilor, analiza de materialitate în conformitate cu cerințele CSRD/ ESRS
Niveluri de granularitate
Identificarea și analiza impacturilor companiei la nivel macro (companie -> Tier 1)
Identificarea și analiza impacturilor companiei de-a lungul lanțului de aprovizionare (Tier 1 -. Tier 3)
Identificarea și analiza impacturilor companiei de-a lungul lanțului valoric
Definire a indicatorilor cheie de performanță
Stabilire baseline pentru măsurarea impacturilor
Gap analysis referitoare la indicatorii cheie de performanță (ce există, ce este necesar)
Diferite tipuri de impact
Indiferent dacă ne referim la impacturi asupra mediului, asupra oamenilor și drepturilor omului sau asupra economiei, principalele tipuri de impact pot fi împărțite în:
Folosim cookie-uri pentru a recunoaste vizitele repetate si pentru analiza traficului de pe site. Click-ul pe buttonul Accepta acorda consimtamantul de a folosi cookie-uri.AcceptăTermeni și condiții