CSR BootIQ adoptă următorul Cod etic și de conduită cu privire la toate tranzacțiile sale comerciale, locale sau internaționale:
Legislația locală și internațională: Nici CSR BootIQ, nici o altă persoană care reprezintă interesele CSR BootIQ nu poate, direct sau indirect, să încalce sau să ocolească legile și reglementările țării pe teritoriul căreia CSR BootIQ își derulează activitatea. Faptul că în anumite state un act ilegal este considerat drept o „practică obișnuită” nu este o justificare suficientă pentru încălcarea legii.
Mita și facilitarea plăților: Nici CSR BootIQ, nici o altă persoană care reprezintă interesele CSR BootIQ nu poate, direct sau indirect, să ofere sau să primească mită, iar orice cerere de mită trebuie respinsă în mod expres.
Mita include orice ofertă, promisiune sau cadou de natură pecuniară sau orice alt avantaj, oferite direct sau prin intermediar, către un funcționar public, partid politic, candidat politic, reprezentant al unui partid sau orice angajat din sectorul privat, pentru ca acel oficial sau angajat să acționeze sau să se abțină de la a-și îndeplini datoriile de serviciu, în vederea obținerii sau reținerii unei afaceri sau al unui avantaj comercial.
Nici CSR BootIQ, nici altă persoană care reprezintă interesele CSR BootIQ nu va facilita plăți către oficiali guvernamentali pentru a-i încuraja să grăbească o procedură administrativă pe care sunt altfel obligați să o respecte. CSR BootIQ sau o altă persoană care reprezintă interesele CSR BootIQ va avea liberatea să se abată de la această obligație numai dacă el/ ea consideră că există o amenințare imediată la adresa sănătății sau securității proprii. Circumstanțele unei astfel de plăți trebuie reclamate cât mai repede cu putință după eveniment, iar plata trebuie înregistrată ca atare. CSR BootIQ recunoaște că extorcarea de fonduri este larg răspândită, însă participarea comunității de afaceri la această practică nu face altceva decât să întărească un obicei și facilitarea unor astfel de plăți.
Procent din contract: Nici CSR BootIQ, nici o altă persoană care reprezintă interesele CSR BootIQ nu poate oferi și nu poate accepta procent(e) din niciun contract către sau din partea angajaților altor părți la un contract sau de a folosi alte modalități, cum ar fi subcontracte, ordine de plată sau acorduri de consultanță, pentru a înlesni plăți către oficiali guvernamentali, candidați politici, angajați ai altor părți într-un contract, rude sau parteneri de afaceri.
”Procentul din contract” este o formă comercială de mită, care are loc atunci când o persoană însărcinată de către un angajator sau aflată într-o funcție publică are o anumită responsabilitate pentru acordarea unui beneficiu și face acest lucru într-un mod prin care se asigură că o parte din valoarea acelei tranzacții sau beneficiu va ajunge la el/ ea fără cunoștința sau autorizarea angajatorului sau a entității publice în fața căreia persoana respectivă răspunde legal sau moral.
Conflictul de interese: CSR BootIQ și orice altă persoană care reprezintă interesele CSR BootIQ va evita orice asociere sau activitate care ar putea afecta sau ar părea să afecteze capacitatea de a lua decizii obiective și adecvate bunului mers al activității CSR BootIQ.
Contribuțiile politice: Nici CSR BootIQ și nici altă persoană care reprezintă interesele CSR BootIQ nu poate face donații cu caracter politic cu scopul de a obține un avantaj în afaceri care se situează în afara legii. CSR BootIQ se obligă să respecte toate cerințele legale privind transparența.
Actele de caritate: CSR BootIQ sau altă persoană care reprezintă interesele CSR BootIQ pot face contribuții doar în scopuri caritabile bona fide și doar în cazul în care sunt permise de legile țării în care se face contribuția. Contribuțiile făcute cu scopul de a obține un avantaj în afaceri în afara legii sunt interzise.
Extorcarea: CSR BootIQ și orice persoană care reprezintă interesele CSR BootIQ va respinge orice cerere, directă sau indirectă, din partea unui funcționar public, partid politic, oficial al unui partid sau angajat din sectorul privat, care vizează obținerea unor avantaje nejustificate, pecuniare sau de altă natură, pentru a acționa sau a se abține să acționeze în conformitate cu atribuțiile care îi revin.
Cadouri, protocol și divertisment: CSR BootIQ și orice persoană care reprezintă interesele CSR BootIQ trebuie să evite oferirea sau primirea de cadouri, mese, divertisment, ospitalitate sau plata cheltuielilor în cazul în care acestea ar putea afecta rezultatul unei tranzacții comerciale, nu sunt cheltuieli justificate sau bona fide sau încalcă legile țării.
Obligația de raportare: Toți angajații CSR BootIQ și orice persoană care reprezintă interesele CSR BootIQ vor informa prompt către conducerea CSR BootIQ orice încălcare sau suspiciune de încălcare a Codului de conduită, inclusiv situațiile în care el/ ea este subiectul vreunei forme de extorcare sau i se cere să participe în vreun fel într-o schemă de dare/ luare de mită, fără teama că relația de afaceri sau angajabilitatea le va fi afectată. Sesizările vor fi tratate confidențial, în măsura în care este posibil, în concordanță cu necesitatea de a se efectua o investigație aprofundată.
Comportamentul societății: Niciun angajat nu va fi retrogradat, penalizat sau nu va suferi alte consecințe dacă nu dă mită, chiar și în cazurile în care acest lucru poate duce la pierderea unor contracte de către CSR BootIQ. Angajaților li se cere să reclame orice încălcări ale acestui Cod de conduită și niciun angajat nu va fi retrogradat, penalizat și nu va avea de suferit în alt mod pentru acest lucru.
Acolo unde este cazul, CSR BootIQ va sancționa angajații, furnizoriii sau pe alți parteneri de afaceri pentru încălcarea acestui Cod de conduită.
Conturile: CSR BootIQ va păstra evidențe financiare corecte și complete, asigurându-se că toate tranzacțiile sunt realizate în mod corespunzător, înregistrate corect și precis într-un singur set de registre.
Comunicare și cursuri: Consultanții CSR BootIQ au urmat cursuri în domeniile etică și integritate, anti-corupție și achiziții. CSR BootIQ va face posibilă participarea periodică a tuturor angajaților implicați în vânzări, marketing și achiziții la astfel de cursuri.